Marketing dzieli się na różne rodzaje, które kategoryzuje się ze względu na jej przeznaczenie jak również na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak również dużo innych, jednak statystyki uwypuklają jasno, że na ludzi najlepiej działa reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, lecz nie jedynie – wchodzi w to naturalnie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim pułapie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk możliwego kontrahenta lub wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie katalogów Kraków
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko właśnie dlatego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, oczywiście możliwego konsumenta są niesłychanie rozmaite. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz bardzo prawidłowo wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a w następstwie tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.