Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej namówić do usługi czy towaru aniżeli przekonując możliwego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

filmy z dronów Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz też zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są pewną nowością, wobec tego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie odpowiednio można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów bohaterów, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja czyli możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca w stanie w pojedynkę zaprojektować swój osobisty smak deseru, integrując pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była skuteczna musi nie tylko kojarzyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest zazwyczaj ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, lecz cały ciąg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on trafny technicznie oraz banalny.